poniedziałek, 24 grudnia 2012

Supermarketowe życzenia

Jeszcze do niedawna dominowały życzenia wysyłane sms, czy też kartki świąteczne. Lubiłam ten przekaz, gdyż sama nie jestem zwolenniczką osobistych życzeń: wolę usiąść i pomyśleć, co chcę danej osobie życzyć, niż na  jednym wydechu powiedzieć "zdrowiaszcześciapomyślności" i usłyszeć "wzajemnie".

Dzisiaj zamiast tego wiele osób ustawia świąteczne życzenia jako status na fb, opis na gg czy wpis na wielu portalach. Religia XXI wieku jest religią zmian, zniesiono post, panuje pełna swoboda, byle tylko nie tracić wiernych chrześcijanów , którzy i tak raz może dwa razy do roku pojawiają się w kościele.
A powiedź takiemu, że to święta pogańskie i że najprawdopodobniej Jezus urodził się jesienią, a zbeszta Cie za to, że siedzisz z rodziną przy jednym stole.

Dopóki nie zamącasz mojego spokoju ducha, wierz sobie nawet w ufo. Nic mi do chrześcijanów, poganów czy innych wyznawców, szczerze. Sama wierzyłam, dosyć głęboko, jednak przyszła chwila, w której "Ojcze nasz" nie wystarczał mi i chciałam czegoś więcej.Kwestia wiary to sprawa osobista.

Jednak życzenia...
Kocham te osobiste, specjalnie kierowane do mnie, takie, gdzie po przeczytaniu ich czuję się zainspirowana i takich życzeń wam życzę. Takich, gdzie czujecie, że jesteście otoczeni ciepłem i miłością. Że osoba składająca życzenia jest wam bliska, i nie jest to kolejny status na facebooku.

A ja, choć was nie znam, złożę wam supermarketowe, jednak szczere życzenia: większej świadomości, otwartego umysłu oraz wiary w lepszą przyszłość. Dużo optymizmu oraz działania. Inspirujących zdarzeń, zdrowych potraw na wigilijnym stole i uśmiechu przez całe życie.

Niech włosy rosną gęste a zmarszczki niech dodają charakteru.


3 komentarze:

  1. Życzenia na fb to raczej taka masowa produkcja, czy to świąteczne czy urodzinowe - wyświetla się, że ktoś ma urodziny to automatycznie piszesz "wszystkiego najlepszego", ale nie zmienimy tego;)

    http://z-kazdym-dniem-piekniejsza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojjj, aż miło przeczytać taki post.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojciec Pio modlitwą Ojcze Nasz modlił się cały dzień bo analizował każde słowo z tej modlitwy odnajdywał głębię każdego słowa czy Ty też tak uczyniłaś? A próbowałaś chociaż? Czasem szukamy odpowiedzi bardzo daleko a ona jest obok nas ale my jej nie zauważamy. Pozdrowienia Eva.

    OdpowiedzUsuń